EHHF 2019 tänavakorvpalliturniir toimub laupäeval, 10. august algusega 14:00

REGISTREERIMINE ALGAB 01.august 2019

EHHF
3×3 korvpalli reeglid

2019

FIBA korvpallireeglid kehtivad olukordades, mis ei ole määratletud 3×3 korvpalli reeglites.
1. VÄLJAK JA PALL. Mängitakse ühe korvi all, mängudeks kasutatakse poolt traditsioonilisest
korvpalliväljakust. Palliks kasutatakse ametlikku 3×3 võistluspalli.
2. VÕISTKONNAD. Võistkond koosneb kolmest (3) väljakumängijast ja vajadusel ühest (1)
vahetusmängijast.
3. KOHTUNIKUD. Mängul on üks kohtunik ja lauakohtunik.
4. MÄNGU ALGUS.
4.1. Mängueelne soojendus toimub võistkondadel üheaegselt.
4.2. Palli valdamine otsustatakse mündiviskega. Võitja võib otsustada, kas alustab mängu
pallivaldamisega või võimalikul lisaajal.
4.3. Mäng algab 3(kolme) mängijaga väljakul.
5. PUNKTID.
5.1. 1-punkti alast visatud korvi eest tuleb anda 1 punkt.
5.2. 2-punkti alast visatud korvi eest tuleb anda 2 punkti.
5.3. Vabaviskest visatud korvi eest tuleb anda 1 punkt.
6. MÄNGUAEG.
6.1. Mänguaeg on 10 minutit jooksvat aega, v.a. mängu viimane minut, kus aeg peatatakse
surnud palli ja vabavisete ajaks. Mäng jätkub kui ründav võistkond on saanud palli
valdamise.
6.2. Võistkond, kes saavutab enne normaalaja lõppemist 15 või enam punkti, võidab
mängu. Reegel kehtib normaalajal (mitte võimalikul lisaajal).
6.3. Lisaajal võidab võistkond, kes saavutab enne 2 punkti. Lisaaeg algab 1 minut peale
normaalaja lõppu.
6.4. Võistkond, kes lahkub mängust enne mängu lõppu (näiteks vigastuse tõttu või
eemaldamise tagajärjel), eemaldatakse mängust.
6.5. Võistkond, kes on saanud eemaldamise mängust või on saanud tahtliku alistuskaotuse,
eemaldatakse turniirilt.
7. VEAD.
7.1. Võistkonna vigade limiit on 6. Personaalsete vigade arvestust ei toimu.
7.2. Viskel tehtud viga annab õiguse vabaviskele. Kui vise toimus 2-punkti alast, siis 2-le
vabaviskele.
7.3. Viskel tehtud vea puhul on mängijal õigus ühele (1) vabaviskele ka juhul kui vise tabas.
7.4. Võistkonna 7., 8. ja 9. viga annab õiguse kahele (2) vabaviskele. Võistkonna 10. ja iga
järgmine viga annab õiguse kahele (2) vabaviskele ja palli valdamisele. See kehtib ka
punktide 7.2 ja 7.3 korral.
7.5. Tehnilise vea puhul on vastasvõistkonnal õigus ühele (1) viskele ja palli valdamisele,
ebasportliku vea puhul kahele (2) viskele ja palli valdamisele. Mäng jätkub check-palliga 2-
punkti joone tagant väljaku keskelt.
Märkus: ründevea puhul vabaviskeid ei anta.
8. MÄNG.
8.1 Peale tabavat korvi või viimast vabaviset:
– kaitses olnud võistkond toimetab söödu või põrgatusega palli korvi alt 2-punkti joone taha.
– vastasvõistkonnal ei ole lubatud palliga mängijat otsatormamisvea poolringis segada.

8.2. Peale möödavisatud korvi või viimast vabaviset:
– ründav võistkond võib lauavõitlusest palli saades koheselt edasi rünnata.
– kaitses olnud võistkond peab palli eelnevalt toimetama (söötes või põrgatades) 2-punkti
joone taha.
8.3. Vaheltlõike puhul peab kaitses olnud võistkond palli toimetama (söötes või põrgatades)
2-puntki joone taha.
8.4. Surnud palli puhul alustatakse mängu check-palliga 2-punkti joone tagant (keskelt).
8.5. Mängijat loetakse 2-punkti joone taga käinuks, kui kumbki tema jalg ei ole seespool 2-
punkti joont ega selle peal.
8.6. Pooleks palli puhul saab palli kaitses olnud võistkond.
9. MITTEAKTIIVNE MÄNG.
9.1. Mängu venitamine (mitteaktiivne mäng) on määruste rikkumine.
9.2. Rünnakuaeg on 12-sekundit. Rünnakuaeg algab palli valdamisest.
9.3. Ründava võistkonna mängija ei tohi mängida seljaga korvi poole üle 5 sekundi.
Märkus: Rünnakuaega fikseeriva kella puudumisel loeb kohtunik rünnakuaja viimast 5-
sekundit.
10. VAHETUS. Mängija vahetust saab teha vaid juhul kui pall on surnud, enne check palli või
vabaviset. Vahetusmängija tohib tulla väljakule, kui võistkonna kaaslane tuleb väljakult ära
ja peab olema füüsiline kontakt mängijate vahel. Vahetus toimub ainult korvilauast teisel
pool otsajoone taga ja ei vaja märguannet kohtunikult.
11. TIME-OUT.
11.1. Võistkonnal on õigus ühele kolmekümne (30) sekundilisele mõtlemisjale, mida saavad
võtta surnud palli olukorras kõik võistkonna liikmed.
11.2. Time-out kestab 30-sekundit.
Märkus: vaheaega ei saa võtta ega mängijate vahetust ei saa teha kui mäng pole surnud
(s.h. peale tabavat viset või vabaviset).
12. TURNIIRISÜSTEEM JA PAREMUSJÄRJESTUS.
12.1. Turniirile pääseb kuni 8 võistkonda, kes mängivad play-off süsteemis esimese
kaotuseni.
12.2. Võistkondade asetus loositakse.
12.3. Võitjaks tuleb võistkond, kes ei kaota ühtegi mängu.
13. EEMALDAMINE.
Kahe (2) ebasportliku vea korral (ei kehti tehniliste vigade puhul) diskvalifitseeritakse
mängija kohtunike poolt ja võib eemaldada turniiril korraldajate poolt. Mängija võib
eemaldada vägivalla, mittesõnalise või füüsilise agressiooni, mängu tulemuste rikkumise
eest. Korraldajal on õigus ühe mängija rikkumise korral eemaldada võistkond turniirilt.

Turniiri peakohtunik Riivo Roosnurm